Cahaya


PENULIS: WILD ORCHID

ISBN: 978-967-12461-9-1

~ Cinta bukan bermaksud sehidup semai, tetapi lebih kepada mengasihi dan menyayangi.

Seorang gadis berstatus anak yatim piatu. Hidup menderita semenjak menumpang di rumah keluarga ibu saudaranya. Melayaninya umpama orang asing. Hidup di bawah satu bumbung sebuah keluarga yang diharap dapat menjaganya dengan baik tetapi lain pula jadinya. Apa yang disangka tidak seperti yang ditunjukkan. Keluarga pemakan harta anak yatim. Maryam pasrah saja.

Disangka derita akan berakhir. Namun sangkaan meleset lagi. Maryam cuba dijual oleh saudara sendiri. Malang bertimpa-timpa. Mujur ada sebuah keluarga lain menyelamatkannya dan mengambilnya untuk dijadikan anak angkat. Keluarga baik.

Sabar kunci iman.

Betullah. Hati yang keras seperti batu akhirnya boleh terhakis sedikit demi sedikit. Maryam yang diduga berkali-kali akhirnya kalah dengan kata hatinya.

“Kenapa suka saya? Awak kan… ramai kawan perempuan. Kenapa pilih saya? Saya tak suka lelaki yang suka bermain dengan perasaan perempuan macam awak.”

“Siapa cakap? Mikhail ke?”

“Saya tahu sendiri. Tengok lagak awak pun saya dah tahu.”

Derita jiwa tika ikatan cinta ditarik balik oleh yang maha kuasa. Tiada yang dapat meneka takdir-Nya. Disangka panas hingga ke petang, rupanya hujan di tengah hari. Harap semoga ada pelangi muncul selepas hujan.

Berikutan dengan itu, hatinya terpaksa memilih antara kenangan silam atau masa hadapan. Pilih bahagia Maryam. Jauhkan kesedihan.

Ini kisah cinta dan kasih sayang.

OUT OF STOCK – TIADA CETAKAN LAGI

Categories: ,

Additional information

Weight 0.5 kg